itstartsnow

Alla inlägg under mars 2015

Av Ingen Alls - 15 mars 2015 21:49

Igår var en bra dag. Iof är de flesta dagar bra, men igår var någonting lite extra. Superkul att Josefine och hennes två tjejer, kom på besök! Det är verkligen något jag uppskattar, när jag får träffa mig familj från Enköping.

   Det var dessutom superfint väder, så jag och Jacob tog en promenad med Nikita. Hur skönt som helst! Efter det står jag och ska färga håret, precis blandat i ordning färgen, står i fula kläder och med blött hår, när farmor & Hasse kom förbi. Så det blev en kaffepaus mitt i allt.

   Det känns väldigt konstigt att på första gången på flera år, färgat håret till en färg jag aldrig förut haft. Jag är så van att alltid kunna känna något igenkännande, men nu är det helt nytt. Könns superkul men ovanligt. Dock var den silvriga hårfärgen jag beställde, inte särskilt bra och det blev väldigt ojämnt. Så nu har jag beställt TonerShampoo från Bellami, och hoppas att det ska kunna jämna till detta ruffs. One can only hope.

 

Av Ingen Alls - 12 mars 2015 19:06

Det händer och har hänt så mycket. Fått barn, planerar dop m.m Många stora händelser på kort tid, vilket gör det extra påtagligt att vissa personer saknas. Stora personer i mitt liv, som av en eller annan anledning inte finns, eller kommer finnas med. Det är så fruktansvärt jobbigt och samtidigt som jag är så otroligt lycklig, vill jag bara stampa med fötterna och skrika rakt ut.

   Som mamma. Varför kan inte hon vara med? Kvinnan som jag älskar så fruktansvärt mycket, men som inte kan förmå att göra något åt sin sjukdom, beroendesjukdomen. Efter att tydligt sagt ifrån, sagt att detta är sista chansen, endå få en metaforisk smäll i ansiktet. Det gör så ont, för det finns ingen jag mer, skulle vilja ha med på denna resa, som inte redan är det. Samtidigt som jag är överlycklig, vill jag lägga mig på marken och gråta av saknad.

   Någonstans har min illusion spruckit. Jag visste att min mamma inte skulle närvara under allt som komma skall, men någonstans byggde jag upp en illusion av någonting så fint och komplett med andra personer. Det sårar mig att viktiga och stora personer för mig, inte visar något som helst intresse för mitt liv.

   Ibland är allt en vill ha, lite stöd, omtanke och kärlek.

 

Av Ingen Alls - 10 mars 2015 22:55

Trots det blåsiga, halvtråkiga vädret, har set varit en bra dag.

Efter att Jacob tagit sig till plugget, somnade Nikita i mitt knä, och jag kunde kolla på en film. Sen hann jag dra på mig lite spackel i ansiktet och äta lunch i lugn och ro, innan vi tog en barnvagnspromenad och fika på stan med Hanna och Stella. Efteråt fick det bli en liten sväng till Jacobs farmor och sen hann jag med att sitta på balkongen och läsa en stund. Perfekt!

Imorgon hoppas vi på sol, så denna dam kan steka på balkongen och få lite färg i ansiktet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards