itstartsnow

Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

Världens lyckligaste och samtidigt den mest sorgsna

Av Ingen Alls - 12 mars 2015 19:06

Det händer och har hänt så mycket. Fått barn, planerar dop m.m Många stora händelser på kort tid, vilket gör det extra påtagligt att vissa personer saknas. Stora personer i mitt liv, som av en eller annan anledning inte finns, eller kommer finnas med. Det är så fruktansvärt jobbigt och samtidigt som jag är så otroligt lycklig, vill jag bara stampa med fötterna och skrika rakt ut.

   Som mamma. Varför kan inte hon vara med? Kvinnan som jag älskar så fruktansvärt mycket, men som inte kan förmå att göra något åt sin sjukdom, beroendesjukdomen. Efter att tydligt sagt ifrån, sagt att detta är sista chansen, endå få en metaforisk smäll i ansiktet. Det gör så ont, för det finns ingen jag mer, skulle vilja ha med på denna resa, som inte redan är det. Samtidigt som jag är överlycklig, vill jag lägga mig på marken och gråta av saknad.

   Någonstans har min illusion spruckit. Jag visste att min mamma inte skulle närvara under allt som komma skall, men någonstans byggde jag upp en illusion av någonting så fint och komplett med andra personer. Det sårar mig att viktiga och stora personer för mig, inte visar något som helst intresse för mitt liv.

   Ibland är allt en vill ha, lite stöd, omtanke och kärlek.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingen Alls - 15 mars 2015 21:49


Igår var en bra dag. Iof är de flesta dagar bra, men igår var någonting lite extra. Superkul att Josefine och hennes två tjejer, kom på besök! Det är verkligen något jag uppskattar, när jag får träffa mig familj från Enköping.    Det var dessutom ...

Av Ingen Alls - 10 mars 2015 22:55

Trots det blåsiga, halvtråkiga vädret, har set varit en bra dag. Efter att Jacob tagit sig till plugget, somnade Nikita i mitt knä, och jag kunde kolla på en film. Sen hann jag dra på mig lite spackel i ansiktet och äta lunch i lugn och ro, innan...

Av Ingen Alls - 8 februari 2015 09:12


Nikita ville inte att jag skulle sova i natt. Var så trött, ledsen och irriterad, så självklart höjdes rösten till Jacob. Det är svårt att vara glad och trevlig, när man är så trött att man nästan somnar sittandes. Sitter för tillfället och funde...

Av Ingen Alls - 2 februari 2015 01:30


Min lilla trollunge. Tänk om du kunde sova såhär djupt på natten, istället för på förmiddagen, då jag inte kan sova. Nej nu vill du bara äta, natten lång. Jag är så fruktansvärt trött. Har inte sovit ordentligt sen i måndags. Är helt slut. Imorgo...

Av Ingen Alls - 30 januari 2015 02:18


Klockan är strax efter 02 på natten och här sitter jag på BB, klarvaken. Nikita är nu ca 1 1/2 dygn gammal och allt går jättebra. Imorgon (idag) åker vi äntligen hem. Ska bli så skönt att få träffa katterna igen och att få vara i sitt eget hem, där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards